2020

- We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt en de locatie is wederom bij Wilma Roem in Renkum.

- Op 19 april organiseren we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering. Locatie is wederom de AKC Apeldoorn, het programma maken we zo spoedig mogelijk bekend.

- Op 28 juni organiseren we onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch. De keurmeester is Hannie Vink, de locatie Hoenderloo (manege Fjordhest-Gard).

- De datum en locatie van de Dag van de IJslandse Hond 2019 zijn nog niet bekend, deze volgen zo spoedig mogelijk.

2019

Wij feliciteren de beste reu en clubkampioen Ásti Norasson frá Idunn en de beste teef Lýsa Elskadóttir Saeldarlífs met de behaalde resultaten!

Foto's clubkampioenschapsmatch 2019

Op zondag 23 juni 2019 organiseerden we onze jaarlijkse clubmatch. Als keurmeester hadden we Erna Upmeijer aangetrokken, zij heeft met haar deskundige oog de ingeschreven honden gekeurd op die dag.

************************************************

Op zondag 15 september 2019 organiseerden we alweer de vijfde Dag van de IJslandse Hond.
Dit keer waren we te gast in Alphen aan den Rijn.

Foto's Dag van de IJslandse Hond 2019

************************************************

Op 11 en 12 mei 2019 werd op het terrein van Museum Schokland in de Noordoostpolder de Scandinaviëmarkt georganiseerd. Het was een groots opgezette markt met allerlei Scandinavische producten: kleding, woonaccessoires, vakantiereizen en lekkernijen. Daarnaast werden er workshops en lezingen gegeven.

Voor meer info over dit evenement, kijk op de website van museum Schokland.
We hebben daar twee dagen gestaan met een stand, samen met Scandia. Het was een erg geslaagd evenement met veel belangstelling voor onze honden!

************************************************

VOORJAARSWANDELING, ALV EN WORKSHOPS (behendigheid en ringtraining)

Op zondag 7 april organiseerden we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering, met voorjaarswandeling vooraf en workshops achteraf.

Het programma:

10.30 uur Verzamelen voor de voorjaarswandeling in Recreatiegebied Bussloo. Voer in je navigatie de Kneuterstraat in Wilp in, en volg de borden naar Recreatiegebied Bussloo.
Let op: parkeergeld is EUR 3,00.

11.00 uur Start wandeling met je hond(en)
12.00 uur Naar KC Apeldoorn, Polderweg 5, 7327 GX Apeldoorn
12.30 uur Lunch bij KC Apeldoorn
13.00 uur Start ledenvergadering (de agenda vind je in het nieuwste nummer van Onze IJslander)
14.00 uur Workshop behendigheid en workshop ringtraining

************************************************

Het fokkersoverleg stond in 2019 gepland op zondag 17 februari te Renkum. Alle bij de vereniging aangesloten fokkers (en andere belangstellende leden) waren welkom.

Workshop Mantrailen

De workshop mantrailing op 3 februari was een groot succes, hieronder een paar plaatjes van onze speurneuzen!

Nieuwjaarswandeling 6 januari 2019 in Chaamse bossen

Op zondag 6 januari 2019 organiseerden we onze nieuwjaarswandeling in de Chaamse Bossen in Noord-Brabant, een uitgestrekt bosgebied tussen Gilze en Chaam.

De honden mochten vrijwel de hele route los en hoefden nergens aangelijnd te worden. Het bos bestaat voornamelijk uit naaldbomen, met hier en daar een vennetje en heide. De route was 6 km lang, maar uiteindelijk hebben we 9 km gelopen.

Wat: Nieuwjaarswandeling met IJslandse honden
Waar: Chaamse Bossen, startpunt Industriestraat 24 in Chaam (pannenkoekenhuis De Steengroeve)
Wanneer: 6 januari, we verzamelden om om 10.30 uur en vertrokken om 11.00 uur

2018

Op zaterdag 14 april hebben we een internationale workshop over genetische diversiteit (voertaal Engels) georganiseerd.

De dag begon met een presentatie/lezing door Coen Huisman (in samenwerking met Linda van Andel) over de theorie achter genetische diversiteit.

Daarna werden de deelnemers verdeeld in groepjes om diverse stellingen te bespreken over dit onderwerp. Ook kregen ze een aantal fictieve fokcombinaties te zien waarover gesproken kon worden.

We eindigden de dag met een gesprek over de situatie op het gebied van genetische diversiteit in elk land en wat we kunnen doen om die samen te verbeteren.

Planning:
09:00 - welkom met koffie of thee
09:30 - begin van de workshop
13:00 - lunch
14:00 - vervolg workshop
17:00 - einde workshop
17:30 - diner
Iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp, was van harte welkom.

De dag kende een vol programma en duurde van circa 09.00 - 19.00 uur.

************************************************

Op zondag 22 april hielden we onze algemene ledenvergadering met vooraf een wandeling in Bussloo en achteraf een workshop agility voor IJslanders.

10.30 uur Verzamelen voor de voorjaarswandeling in
Recreatiegebied Bussloo.

11.00 uur Start wandeling met je hond(en)
12.00 uur Naar KC Apeldoorn, Polderweg 5, 7327 GX Apeldoorn
12.30 uur Lunch bij KC Apeldoorn
13.30 uur Start ledenvergadering
14.30 uur Workshop agility

De details en onder meer de agenda voor de ledenvergadering stonden in 'Onze IJslander' nummer 95 (het maartnummer).

************************************************

Op zondag 13 mei zouden we gaan SUP'en (Stand Up Paddlen) met onze IJslanders op de Nieuwskoopse Plassen, maar het weer gooide roet in het eten. Het evenement werd verschoven naar zondag 27 mei en was erg geslaagd!

************************************************

Het clubkampioenschap op zondag 17 juni was erg geslaagd! We feliciteren de nieuwe clubkampioen Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur van harte (en haar baasjes natuurlijk ook)! Ook een dikke proficiat voor de beste reu, Ganti Doni, en zijn baasje.

Bekijk alle foto's HIER

2017

Op zondag 18 juni organiseerden wij de jaarlijkse clubmatch. De locatie was evenals vorig jaar de Krimhoeve in Hoenderloo.
Keurmeester was onze eigen Wilma Roem.

De clubkampioenschapsmatch was een hele warme maar erg geslaagde dag.

We feliciteren de VIJHN-clubkampioen (BOB) 2017 Rúnar frá Idunn van harte, evenals beste teef Elska Disadóttir frá Fuglatorgi.

De foto's van alle deelnemers vind je hier!

En voor de sfeerfoto's kun je hier klikken!

2018

De 4e Dag van de IJslandse Hond werd gehouden op zondag 26 augustus 2018. De locatie was de HSV Rijk van Nijmegen.

De foto's vind je hier: Dag van de IJslandse Hond 2018

2017

De 3e Dag van de IJslandse Hond werd gehouden op zondag 3 september 2017. De locatie was de kynologieclub in Arnhem.

Klik hier om naar de foto's van de nestkeuringen en sfeerfoto's te gaan.

2016

Op zondag 28 augustus 2016 organiseerden wij voor de tweede keer De Dag van de IJslandse Hond, wederom bij de Krimhoeve in Hoenderloo!

Bekijk hier de foto's van de Dag van de IJslandse Hond 2016.

2015

Op zondag 11 oktober organiseerden wij een nieuw, samengevoegd evenement dat we 'De dag van de IJslandse hond' hebben gedoopt. Het was een combinatie van de Jongehondendag (met dit jaar alle nesten uit 2014 plus ouders en eventuele grootouders) en de Doedag.

Bekijk hier de foto's van de Dag van de IJslandse Hond 2015.

*****************************************
2014

De Jongehondendag in 2014 werd georganiseerd op zondag 24 augustus te Rosmalen. Als keurmeester was Erna Upmeijer aangetrokken. Bekijk hier de foto's.

Op 11 november is Anacamptis Haltia (Meyla) bevallen van maar liefst 8 pups van Vík Norasson frá Idunn. Er zijn nog 1 reutje en 1 teefje beschikbaar. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Op 28 oktober is Mýsla frá Hvitur Jarnbraut bevallen van 5 pups van Vík Norasson frá Idunn. Het zijn allemaal teefjes, waarvan er nog 2 teefjes beschikbaar zijn. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Op 3 oktober is Freyja frá Isafold bevallen van maar liefst 7 pups van Geisli of Shiela's Farm (Kibo). Er zijn 5 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Er is nog 1 reutje beschikbaar.
We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt.
Op 30 september is Dama Duna Kopieccy Poland gedekt door Ásti Norasson frá Idunn. De pups worden eind november verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 4 september is Esky (Elfur frá Fridarstödum) bevallen van 5 pups van Bersi van Rogici. Er zijn 1 reutje en 4 teefjes geboren. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 22 augustus is Niki van Rogici x Sky van Rogici probleemloos bevallen van 7 prachtpups van Sky van Rogici, 3 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 14 augustus is Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur probleemloos bevallen van 3 prachtpups van Cári-Tjaldur fra Dyrgjadottir, 2 reutjes en 1 teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 6 juli is Skella bevallen van de pups van Isdalur's Frosti: 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.

Op 19 april 2020 organiseren we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering. Locatie is wederom de AKC Apeldoorn, het programma maken we zo spoedig mogelijk bekend.
Op 28 juni 2020 organiseren we onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch. De keurmeester is Hannie Vink, de locatie Hoenderloo (manege Fjordhest-Gard).
De datum van de Dag van de IJslandse Hond 2020 is nog niet bekend, maar volgt zo snel mogelijk.