Vereniging opgericht in 1991.

Update website: 16-11-2019

Dit driekleur reutje is nog beschikbaar. Hij is stabiel, erg leergierig, vrolijk en aanhankelijk. Hij heet Darki of Shiela's Farm en is op 3 oktober geboren. Neem bij belangstelling contact op met de fokker via onderstaande gegevens.

Contactpersoon: Ton en Ans Eikenaar
Kennel: Of Shiela's Farm
E-mail: info.shielasfarm@xs4all.nl
Website: www.shielasfarm.nl

************************************************

De foto's van de Dag van de IJslandse Hond staan (eindelijk) online! Foto's Dag van de IJslandse Hond 2019

************************************************

Wij feliciteren de beste reu en clubkampioen Ásti Norasson frá Idunn en de beste teef Lýsa Elskadóttir Saeldarlífs met de behaalde resultaten!

Foto's clubkampioenschapsmatch 2019

Workshop Mantrailen

De workshop mantrailing op 3 februari was een groot succes, hieronder een paar plaatjes van onze speurneuzen!

************************************************

Bestel de IJslandse honden-kalender 2019! Iedere maand een prachtige IJslander aan de muur. De kalender kost EUR 15,- per stuk (inclusief verzendkosten). Stuur een mailtje naar media@verenigingijslandsehond.nl om je kalender te bestellen.

************************************************

Foto's Dag van de IJslandse Hond 2018 De Dag van de IJslandse Hond was een geweldig groot succes! 150 mensen en ruim 70 honden hebben een dag lang genoten van elkaar en de activiteiten.

De foto's van de nestkeuringen, sfeerfoto's en de foto's van Astrids fotohoek vind je hier:

Foto's Dag van de IJslandse Hond 2018

************************************************

Het clubkampioenschap op zondag 17 juni was erg geslaagd! We feliciteren de nieuwe clubkampioen Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur van harte (en haar baasjes natuurlijk ook)! Ook een dikke proficiat voor de beste reu, Ganti Doni, en zijn baasje.

Bekijk alle foto's HIER

************************************************

Welkom op de site van de Vereniging De IJslandse Hond in Nederland.
Onze vereniging is opgericht op 21 november 1991 door een klein groepje enthousiaste mensen die dit prachtige ras wilden behouden.
De vereniging is bedoeld voor liefhebbers en fokkers van IJslandse Honden.
Deze site is bedoeld voor iedereen die zich verbonden voelt met IJslandse honden. Op 4 maart 1999 is onze vereniging door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland erkend.
Op onze site vindt u veel informatie over het ras op allerlei gebied zoals gezondheid, karakter en schoonheid. Tevens organiseren wij ons jaarlijks evenement de “Clubmatch” en verzorgen wij tal van activiteiten waaronder onze club- en doedag, wandelingen en interessante lezingen. Voor fokkers houden wij twee maal per jaar een fokkersoverleg. U wordt op de hoogte gehouden van al onze activiteiten via deze website en ons clubblad dat vier maal per jaar verschijnt .
Bezoek onze website regelmatig voor het laatste nieuws over onze activiteiten en geboren nesten!

Onze fotogalerie

Op 11 november is Anacamptis Haltia (Meyla) bevallen van maar liefst 8 pups van Vík Norasson frá Idunn. Er zijn nog 1 reutje en 1 teefje beschikbaar. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Op 28 oktober is Mýsla frá Hvitur Jarnbraut bevallen van 5 pups van Vík Norasson frá Idunn. Het zijn allemaal teefjes, waarvan er nog 2 teefjes beschikbaar zijn. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Op 3 oktober is Freyja frá Isafold bevallen van maar liefst 7 pups van Geisli of Shiela's Farm (Kibo). Er zijn 5 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Er is nog 1 reutje beschikbaar.
We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt.
Op 30 september is Dama Duna Kopieccy Poland gedekt door Ásti Norasson frá Idunn. De pups worden eind november verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 4 september is Esky (Elfur frá Fridarstödum) bevallen van 5 pups van Bersi van Rogici. Er zijn 1 reutje en 4 teefjes geboren. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 22 augustus is Niki van Rogici x Sky van Rogici probleemloos bevallen van 7 prachtpups van Sky van Rogici, 3 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 14 augustus is Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur probleemloos bevallen van 3 prachtpups van Cári-Tjaldur fra Dyrgjadottir, 2 reutjes en 1 teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 6 juli is Skella bevallen van de pups van Isdalur's Frosti: 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.

We organiseren ons jaarlijkse fokkersoverleg op 16 februari 2020. De details volgen zo spoedig mogelijk, de datum is in ieder geval geprikt en de locatie is wederom bij Wilma Roem in Renkum.
Op 19 april 2020 organiseren we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering. Locatie is wederom de AKC Apeldoorn, het programma maken we zo spoedig mogelijk bekend.
Op 28 juni 2020 organiseren we onze jaarlijkse kampioenschapsclubmatch. De keurmeester is Hannie Vink, de locatie Hoenderloo (manege Fjordhest-Gard).
De datum van de Dag van de IJslandse Hond 2020 is nog niet bekend, maar volgt zo snel mogelijk.