Vereniging opgericht in 1991.

Update website: 17-9-2019

Pup beschikbaar van Red Oak's Skella x Isdalur's Frosti

Er is nog 1 reutje beschikbaar uit het op 6 juli geboren nest. De schitterende Bjorni zoekt nog een fijne nieuwe baas om samen lekker actief mee te zijn.

Neem bij interesse contact op met de fokker:

Kennel: Skellig's
Contactpersoon: Sylvia Slangen
Tel: 0598-381650 / 06-27403377
E-mail: skelligs@hotmail.com

Bjorni:

************************************************

Wij feliciteren de beste reu en clubkampioen Ásti Norasson frá Idunn en de beste teef Lýsa Elskadóttir Saeldarlífs met de behaalde resultaten!

Foto's clubkampioenschapsmatch 2019

Workshop Mantrailen

De workshop mantrailing op 3 februari was een groot succes, hieronder een paar plaatjes van onze speurneuzen!

************************************************

Bestel de IJslandse honden-kalender 2019! Iedere maand een prachtige IJslander aan de muur. De kalender kost EUR 15,- per stuk (inclusief verzendkosten). Stuur een mailtje naar media@verenigingijslandsehond.nl om je kalender te bestellen.

************************************************

Foto's Dag van de IJslandse Hond 2018 De Dag van de IJslandse Hond was een geweldig groot succes! 150 mensen en ruim 70 honden hebben een dag lang genoten van elkaar en de activiteiten.

De foto's van de nestkeuringen, sfeerfoto's en de foto's van Astrids fotohoek vind je hier:

Foto's Dag van de IJslandse Hond 2018

************************************************

Het clubkampioenschap op zondag 17 juni was erg geslaagd! We feliciteren de nieuwe clubkampioen Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur van harte (en haar baasjes natuurlijk ook)! Ook een dikke proficiat voor de beste reu, Ganti Doni, en zijn baasje.

Bekijk alle foto's HIER

Logboek website

(drachtmelding Esky geplaatst)

(dekmelding Freyja geplaatst)

(dekmelding Niki geplaatst)

(geboorteberichten geplaatst)

(dekmelding Edda geplaatst)

(drachtmelding Skella geplaatst)

(drachtmelding Lotta geplaatst)

(geboorteberichten bijgewerkt)

(dekmelding Lotta x Borr geplaatst)

(geboortebericht pups Ganti x Vino geplaatst)

(dekmelding Mila x Bersi geplaatst)

(drachtmelding Ganti door Vino geplaatst)

(dekmelding Ganti door Vino geplaatst)

(beschikbare pups aangepast)

(vertaling nieuwe rasstandaard (2018) geplaatst)

(geboortebericht pups Vika x Vino geplaatst)

(dekmelding Fjola x Einar Lagsi geplaatst)

(dekmelding Nynke x Iron geplaatst)

(nieuwe dekreu Fálki toegevoegd)

(geboortebericht pups Joga x Vino van Rogici geplaatst)

(geboortebericht pups Glodis (Elska) x Bjor geplaatst)

(2 drachtmeldingen geplaatst)

(dekmelding AylaxAskur geplaatst)

(beschikbare pup Brenna toegevoegd)

(dekreu Askur toegevoegd)

(geboortebericht pups Dögun x Vaskúr geplaatst)

(geboortebericht pups Yndi x Askur geplaatst)

(diverse evenementen geplaatst)

(dekmelding Dogun door Vaskur geplaatst)

(diverse administratieve zaken aangepast)

(dekmelding Lotta geplaatst)

(dekmelding Yndi geplaatst)

(beschikbare pups aangepast)

(geboortebericht pups Elska x Vik geplaatst)

(pup Hakon geplaatst, inmiddels gereserveerd)

(geboortemeldingen pups Niki en Yaya geplaatst, plus dekmelding Freyja)

(drachtmelding Elska geplaatst)

(foto's clubmatch geplaatst)

(beschikbare pups bijgewerkt)

(geboortebericht pups Esky x Uti geplaatst)

(drachtmeldingen Yaya en Nikki van Rogici geplaatst)

(indicatie kostprijs pup en dekgeld geplaatst)

(geboorte pups Dagrun x Kari geplaatst)

(drachtmelding Esky geplaatst)

(inschrijvingsformulier clubmatch 2018 geplaatst)

(drachtmelding Disa fra Idunn geplaatst)

(dekmelding Miss Bera geplaatst)

(geboortebericht pups Bundi x Iron geplaatst)

(geboortebericht pup Sylke x Duke geplaatst)

(geboortebericht pups Mila x Raki geplaatst)

(nieuwe fokker in Belgie)

(drachtmelding Bindi (Tyra van Rogici) geplaatst)

(drachtmelding Mila geplaatst)

(dekmelding Sylke geplaatst)

(geboortebericht pups Vika geplaatst)

(geboortebericht pups Disa geplaatst)

(drachtmelding Vika ontvangen en verwerkt)

(beschikbare pups bijgewerkt)

(geboortebericht pups Meyla x Skjanni geplaatst)

(beschikbare pups aangepast)

(dekreuen Duke en King in lijst geplaatst)

(diverse dekmeldingen + drachtmelding geplaatst)

(geboortebericht pups ElskaxMika geplaatst)

(diverse dekmeldingen geplaatst)

(info Dag van de IJslandse Hond 3 september geplaatst)

(drachtmelding Glodis van Rogici (Elska) geplaatst)

(e-mailadres fokker Shiela's Farm aangepast)

(geboortebericht pups JogaxDux geplaatst)

(geboortebericht pups BrennaxMika geplaatst)

(aangepast fokreglement geplaatst)

(rectificatie geplaatst kennel Van Rogici)

(drachtmelding Bera frá Fridarstödum geplaatst)

(geboortebericht puppen Odda x Ramsus geplaatst)

(drachtmelding Brenna geplaatst)

(geboortebericht geplaatst)

(diverse drachtmeldingen geplaatst)

(geboortebericht BrennaxMika geplaatst)

(dekmelding BrennaxMika geplaatst)

(bericht genetische diversiteit geplaatst)

(bericht ALV geplaatst)

(drachtmelding Fold geplaatst)

(geboortebericht pups Niki x Isco geplaatst)

(geboortebericht pups Disa x Myrkur geplaatst)

(verplaatsingsbericht workshop schapendrijven geplaatst)

(drachtmeldingen Niki en Disa geplaatst)

(dekreuen Bjarni en Bjáni geplaatst)

(geboortebericht pups LukkaxVaskur geplaatst)

Welkom op de site van de Vereniging De IJslandse Hond in Nederland.
Onze vereniging is opgericht op 21 november 1991 door een klein groepje enthousiaste mensen die dit prachtige ras wilden behouden.
De vereniging is bedoeld voor liefhebbers en fokkers van IJslandse Honden.
Deze site is bedoeld voor iedereen die zich verbonden voelt met IJslandse honden. Op 4 maart 1999 is onze vereniging door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied in Nederland erkend.
Op onze site vindt u veel informatie over het ras op allerlei gebied zoals gezondheid, karakter en schoonheid. Tevens organiseren wij ons jaarlijks evenement de “Clubmatch” en verzorgen wij tal van activiteiten waaronder onze club- en doedag, wandelingen en interessante lezingen. Voor fokkers houden wij twee maal per jaar een fokkersoverleg. U wordt op de hoogte gehouden van al onze activiteiten via deze website en ons clubblad dat vier maal per jaar verschijnt .
Bezoek onze website regelmatig voor het laatste nieuws over onze activiteiten en geboren nesten!

Onze fotogalerie

Op 5 september is Rosa-Salka fra Kerlingarfjöll gedekt door Kappi Eskilsson Sældarlífs. De pups worden begin november verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 28 augustus is Mýsla frá Hvitur Jarnbraut gedekt door Vík Norasson frá Idunn. De pups worden eind oktober verwacht. Kijk bij Fokken/Nestinfo voor alle details.
Op 4 september is Esky (Elfur frá Fridarstödum) bevallen van 5 pups van Bersi van Rogici. Er zijn 1 reutje en 4 teefjes geboren. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Er zijn nog pups beschikbaar.
Op 22 augustus is Niki van Rogici x Sky van Rogici probleemloos bevallen van 7 prachtpups van Sky van Rogici, 3 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. Er is nog 1 reutje beschikbaar.
Op 14 augustus is Edda Vasksdóttir frá Olafsfjördur probleemloos bevallen van 3 prachtpups van Cári-Tjaldur fra Dyrgjadottir, 2 reutjes en 1 teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle info. De 2 reutjes zijn nog beschikbaar.
Op 4 augustus is Freyja frá Isafold gedekt door Geisli of Shiela's Farm (Kibo). De dracht is inmiddels bevestigd, de pups worden begin oktober verwacht.
Op 6 juli is Skella bevallen van de pups van Isdalur's Frosti: 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Er is nog 1 reutje beschikbaar.
We hebben er een nieuwe dekreu bij: Askur Eskilsson Sældarlífs! Kijk bij Fokken/Dekreuen voor alle informatie over deze mooie reu.
Dögun frá Fridarstödum (gedekt door Kersins Vaskúr) is op 9 november bevallen van maar liefst 8 (!) prachtige pups. Het zijn 4 reutjes en 4 teefjes. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker.
Op 12 oktober is Yndí (Yndíslegur) frá Isafold moeiteloos bevallen van 6 pups van Askur Eskilsson Sældarlífs. Kijk bij Informatie/Geboorte voor de details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 11 september is Freyja frá Isafold bevallen van maar liefst 7 pups. Alle pups zijn gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker.
Op 6 augustus is Elska Disadóttir frá Fuglatorgi bevallen van 5 prachtpups van Vík Norasson frá Idunn. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 27 juli is Sunna van Rogici bevallen van 4 prachtpups van Uti van Rogici (Midas). Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en de contactgegevens van de fokker. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 5 juli is Niki van Rogici bevallen van twee prachtige pups, 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 1 juli is Yaya van Rogici bevallen van 4 mooie pups, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Elfur (Esky) frá Fridarstödum is op 6 juni bevallen van 4 prachtige reutjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 8 mei is Dagrun frá Fridarstödum bevallen van maar liefst 7 pups van Gantroppas Kári. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op donderdag 12 april is Disa bevallen van 4 pups: 1 reutje en 3 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op zaterdag 14 april organiseerden we een internationale workshop over genetische diversiteit.
Op zondag 22 april hielden we onze algemene ledenvergadering met vooraf een wandeling in Bussloo en achteraf de eerste wedstrijd in onze nieuw opgezette agility-workshop voor IJslanders.
Op zondag 13 mei zouden we gaan SUP'en (Stand Up Paddlen) met onze IJslanders op de Nieuwskoopse Plassen, maar het (on)weer gooide helaas roet in het eten. Wel is er een nieuwe datum geprikt, het werd zondag 27 mei!
Bindi is op 18 en 19 februari bevallen van 8 pups. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. De pups zijn inmiddels gereserveerd.
Op 11 februari is Sylke bevallen van 1 mooie pup: een teefje. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. De pup is gereserveerd.
In de nacht van 7 op 8 februari is Mila bevallen van 4 mooie pups: 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 17 december is Vika moeiteloos bevallen van 6 pups: 1 reutje en 5 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor de details. Alle pups zijn gereserveerd.
We hebben er een nieuwe fokker bij, in België! Lees bij Fokken/fokkers alles over kennel Kattahornsins.
De dracht van Mila van Rogici is bevestigd, rond 9 februari verwacht zij een 5-tal pups van Raki van Rogici. Kijk voor de details en contactgegevens van de fokker bij Fokken/Nestinfo.
De dracht van Sylke frá Isafold, gedekt door Gjúki frá Fridarstödum (Duke), is bevestigd. De pups worden rond 10 februari verwacht. Kijk voor de details en contactgegevens van de fokker bij Fokken/Nestinfo.
Op 26 november heeft Isdalur's Disa haar laatste nestje gekregen. Er zijn 4 mooie pups geboren, 1 reutje en 3 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 7 november is Meyla bevallen van 6 prachtige pups, 4 reutjes en 2 teefjes. Kijk voor wat foto's en de contactgegevens van de fokker bij Informatie/Geboortes. Alle pups zijn in principe gereserveerd.
Skella is op zondag 15 oktober bevallen van 4 heerlijke pups, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. Alle pups zijn gereserveerd.
Op 14 oktober zijn de pups van Thyra en Ramsus geboren, 2 reutjes en 2 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. Alle pups zijn gereserveerd.
Ganti is op dinsdag 10 oktober bevallen van een 5-tal kleurrijke pups, 2 reutjes en 3 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details en informatie. De puppen zijn allemaal gereserveerd.
We hebben er 2 nieuwe dekreuen bij, 2 broertjes. Het gaat om Gjúki frá Fridarstödum (Duke) en Gylfi frá Fridarstödum (King). Kijk hij Fokken/Dekreuen voor alle details.
Op 1 september is Elska bevallen van 7 prachtpups. Alle pups zijn gerserveerd.
Op 14 juli is Joga bevallen van 5 mooie pups, 3 reutjes en 2 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
Brenna is op 11 juli bevallen van 5 prachtpups, 3 reutjes en 2 teefjes. Alle pups zijn gereserveerd. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details.
De foto's van de clubmatch 2017staan online. Klik hier om de foto's te bekijken.
Op 9 juni is Odda bevallen van een zestal mooie pups, 2 reutjes en 4 teefjes. Kijk bij Informatie/Geboortes voor alle details. Alle pups zijn gereserveerd.

Op 3 februari organiseerden we een workshop mantrailen in de buurt van Breda. De workshop was een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar.
Het fokkersoverleg staat in 2019 gepland op zondag 17 februari te Renkum. Alle bij de vereniging aangesloten fokkers (en andere belangstellende leden) zijn welkom. Begin 2019 is de agenda toegestuurd.
Op zondag 7 april 2019 organiseren we onze jaarlijkse algemene ledenvergadering met wandeling vooraf en activiteit achteraf. Het precieze programma maken we zsm bekend. Locatie: AKC Apeldoorn.
Op zondag 23 juni 2019 organiseren we onze jaarlijkse clubmatch. Als keurmeester hebben we Erna Upmeijer aangetrokken, zij zal met haar deskundige oog de ingeschreven honden keuren op die dag. Locatie: Manege Fjordhest-Gard, Krimweg 125, 7351 TL Hoenderloo.
De Dag van de IJslandse Hond staat in 2019 gepland op zondag 15 september. De locatie en het programma maken we zo spoedig mogelijk bekend.